zaterdag 14 september 2013

De waanzinnige boomhut met 13 verdiepingen


 

Hoe krijg je 'niet-grage' lezers geboeid aan het lezen?
Ik denk dat ik het juiste boek gevonden heb. En dat niet alleen, ik denk dat dit een boek is dat ieder kind leuk zal vinden.
Het is een graphic novel, een verhaal dat wordt verteld door woorden en tekeningen:
De waanzinnige boomhut met 13 verdiepingen.

Waanzinnig is een woord dat uitstekend bij dit verhaal past. Of knotsgek, of doldwaas. De fantasie heeft in dit verhaal geen grenzen.
Omdat het verhaal uit diverse kleine avonturen bestaat is het goed te lezen voor kinderen die het boek even weg willen leggen. De tekeningen vormen een onderdeel van het verhaal, waardoor het supersnel leest.

Voorlezen voor de klas is lastig met dit boek, maar één op één voorlezen kan prima. Juf Jannie heeft bij dit boek zelfs lesideeën bedacht. Handig.

Nu zou ik heel graag willen horen of er kinderen bestaan die De waanzinnige boomhut met 13 verdiepingen niet leuk vinden. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: